I. DEFINICJE UŻYTE W REGULAMINIE
- SKLEP – sklep internetowy dostępny pod adresem: https://sklep-mebas.pl/ , za pośrednictwem, którego Klient może nabyć Towar od Sprzedawcy.
- SPRZEDAWCA – MEBAS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą: ul. Wrocławska 67, 63-600 Kępno, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 619-204-88-49, REGON 382225556.
- KLIENT – osoba fizyczna, pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, również osoba prawna i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, którym Kodeks Cywilny przyznaje zdolność prawną – dokonuje zakupu Towaru w ramach Sklepu.
- KONSUMENT – Klient, o którym mowa w art.221 Kodeksu Cywilnego (osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową).
- TOWAR – wszystkie produkty prezentowane i oferowane w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- USŁUGI DODATKOWE – prezentowane i możliwe do nabycia odrębnie u Sprzedawcy.
- KONTO – osobisty panel przydzielony Klientowi w Sklepie Internetowym Sprzedawcy, oznaczony loginem i hasłem podanym przez Klienta (utworzone w wyniku prawidłowej rejestracji Klienta), za pomocą którego są gromadzone i przechowywane dane podane przy rejestracji oraz złożonych zamówieniach.
- REJESTRACJA – założenie Konta przez Klienta w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta, zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające rodzaj towaru oraz jego liczbę.
- UMOWA – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- DNI ROBOCZE – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
- UMOWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014, nr 827).
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa ogólne zasady i warunki funkcjonowania Sklepu Internetowego oraz zawierania umów sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu.
- Celem prowadzonej działalności Sklepu jest prezentowanie oferowanych produktów przez Sprzedawcę oraz zawieranie umów sprzedaży tychże towarów na odległość.
- W zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną, niniejszy regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. – Dz. U. 2014, nr 827).
- Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem. Regulamin dostępny na stronie sklepu internetowego: https://sklep-mebas.pl/14,regulamin-sklepu-internetowego,1.html
- Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy poprzez:
- pocztę elektroniczną: biuro@mebas.pl
- telefonicznie: +48 (062) 78 228 01,
- listownie na adres korespondencyjny: ul. Wrocławska 67, 63-600 Kępno.
III. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Warunkiem korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez Klienta: komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, dostępu do poczty elektronicznej, odpowiedniego oprogramowania (tj. przeglądarka internetowa).
- Oferta przedstawiona w Sklepie Internetowym obowiązuje tylko na terenie Polski, a wszelkie zawarte umowy za jego pośrednictwem są zawierane w języku polskim.
- W celu dokonania zakupu na stronie Sklepu Klient może dokonać bezpłatnej rejestracji lub złożyć zamówienie bez rejestracji podając niezbędne dane w specjalnym formularzu.
- Informacje zawarte na stronie Sklepu tj. opisy, parametry techniczne, ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93).
- Sprzedawca zastrzega, że wymiary mebli tapicerowanych zawartych na stronie Sklepu są podane w centymetrach i ich tolerancja wynosi +/_ 4 cm.
- Złożenie zamówienia za pośrednictwem Sklepu jest równoznaczne z upoważnieniem Sprzedawcy do wystawienia dokumentu sprzedaży bez konieczności uzyskania podpisu Klienta. W sytuacji jeżeli Klient prowadzi działalność gospodarczą i dokumentem sprzedaży ma być faktura VAT, powinien taką informację zawrzeć przy składaniu zamówienia. Brak takiej informacji będzie wiązał się z wystawieniem paragonu fiskalnego bez możliwości wystawienia faktury VAT.
IV. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Wszystkie towary dostępne na stronie Sklepu Internetowego są fabrycznie nowe.
- Zamówienie można złożyć na dwa sposoby:
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie niezbędnych danych osobowych na stronie Sklepu tj.: imię, nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego, itp. Złożenie zamówienia poprzez adres e-mail wymaga podania nie tylko danych osobowych, ale również wybranego towaru, tkaniny oraz wszystkich niezbędnych informacji do poprawnej realizacji zamówienia.
- Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Złożone zamówienie poprzez Sklep Internetowy zostanie automatycznie potwierdzone, natomiast zamówienie złożone poprzez pocztę elektroniczną wymaga potwierdzenia przez Sprzedawcę, powinno to nastąpić w ciągu 2 dni roboczych na podany przez Klienta adres e-mail.
- Zmiany w zamówieniu lub anulacja jest możliwa do dnia wpłaty całkowitej kwoty za zamówienie na konto Sprzedawcy. Zmiany lub anulację należy dokonać poprzez wiadomość wysłaną na adres poczty elektronicznej: biuro@mebas.pl
- W sytuacji braku możliwości potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji z winy Klienta – błędne dane kontaktowe, zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
- Informacja dotycząca całkowitej kwoty zamówienia jest podana w potwierdzeniu zamówienia, natomiast dane do przelewu zostaną przesłane w osobnej wiadomości „opłacenie zamówienia przelewem tradycyjnym”, tym samym jest to traktowane jako zawarcie Umowy Sprzedaży Klienta ze Sprzedawcą. Umowa sprzedaży w przypadku zamówienia złożonego poprzez pocztę elektroniczną, zawierana jest w momencie potwierdzenia zwrotnego przez Klienta wiadomości zawierającej wszelkie szczegóły zamówienia. Zawarcie Umowy Sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar.
- Klient może zamówić towar w tkaninie niestandardowej, kalkulacja takiego zamówienia jest realizowana indywidualnie w zależności od wybranej grupy tkanin. Takie zamówienie ma status „zamówienia specjalnego”.
V. CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ DOSTAWA
- Czas realizacji zamówienia podany przy każdym produkcie:
- w przypadku wyboru płatności przelewem liczony jest od momentu zaksięgowania należności na koncie Sprzedawcy.
- W sytuacji jeżeli czas realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy ulegnie wydłużeniu, Klient zostanie o tym fakcie poinformowany poprzez wiadomość wysłaną pocztą elektroniczną.
- Dostawa towaru odbywa się na terytorium RP. Towar dostarczany jest na adres podany w zamówieniu, chyba, że Strony ustalą inaczej.
- Oferowane są następujące formy dostawy towaru:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej,
- transport własny Sprzedawcy,
- odbiór własny u Sprzedawcy.
- Dostawca towaru nie ma obowiązku wniesienia Towaru. Klient powinien zapewnić we własnym zakresie pomoc w celu wniesienia Towaru, chyba, że wykupi usługę wniesienia towaru, jednak konieczna będzie pomoc drugiej osoby.
- Godziny dostawy Towaru są zależne od wielu czynników i nie ma możliwości dostosowania się do życzeń Klientów.
- Sprzedawca wraz z Towarem dostarcza dokument zakupu, instrukcję montażu i konserwacji oraz kartę gwarancyjną.
- Czas dostawy może ulec opóźnieniu, jednak będzie to wynikało z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.
- Koszt dostawy zawiera: koszty transportu, opakowania oraz kosztów logistycznych. W sytuacji jeżeli koszt dostawy wynosi 0 zł, Klient ponosi koszt tylko samego produktu.
- W przypadku nie odebrania towaru po wcześniejszym potwierdzeniu przez Klienta szczegółów dostawy (dnia, godziny, itp.) zostanie on obciążony jej kosztami oraz kosztami przesyłki zwrotnej o czym poinformuje Sprzedawca. Punkt ten nie ma zastosowania w przypadku wystąpienia sytuacji losowych lub sytuacji od niego niezależnych, na które nie miał wpływu.
- Z chwilą wydania towaru Klientowi przejmuje on odpowiedzialność za stan Towaru w sytuacji przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Klient podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez firmę kurierską lub transport Sprzedawcy powinien sprawdzić stan otrzymanej przesyłki. W przypadku widocznych uszkodzeń paczki konieczne jest spisanie protokołu w obecności przewoźnika. Brak protokołu może spowodować odrzucenie reklamacji z tytułu uszkodzeń transportowych.
VI. CENY I FORMY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT i wszystkie ceny w Sklepie są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych (PLN).
- Klient może wybrać następujące formy płatności:
- przelew na podane konto Sprzedawcy,
- gotówka przy odbiorze osobistym w siedzibie Sprzedawcy.
- Towar „zamówienia specjalnego” obowiązuje tylko i wyłącznie płatność przelewem na konto Sprzedawcy.
- Klient zobowiązany jest dokonać płatności w terminie 7 dni od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji. W sytuacji braku płatności w podanym terminie, Sprzedawca może wyznaczyć dodatkowy termin na uregulowanie płatności. Jeżeli Klient nie podejmie stosownych działań, Sprzedawca może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
VII. GWARANCJA I REKLAMACJE
- Wszystkie Towary zawarte w ofercie Sklepu są objęte 24 miesięczną gwarancją jakości. Termin gwarancji jest liczony od daty wydania Towaru Klientowi.
- Klient może złożyć reklamację z tytułu:
- rękojmi na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca rękojmia jest wyłączona,
- gwarancji, której udzielamy jako Producent.
- Reklamacji nie podlegają wady, które wynikły z winy Klienta lub Konsumenta. Sprzedawca również nie ponosi odpowiedzialności za pomyłki Klienta przy składaniu zamówień.
- Klient składający reklamację powinien ją przesłać na adres poczty elektronicznej: biuro@mebas.pl i podać następujące informacje: dane osobowe, adres pod którym znajduje się reklamowany Towar, telefon kontaktowy wraz z opisem zidentyfikowanej wady oraz zdjęcia ją obrazujące. Jeżeli przesłane informacje będą niekompletne Sprzedawca przed rozpatrzeniem zgłosi się o uzupełnienie niezbędnych danych.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od daty otrzymania prawidłowego zgłoszenia. Odpowiedź Sprzedawcy jest kierowana na podany adres poczty elektronicznej, chyba, że Klient wskaże inny sposób kontaktu. Jeżeli Sprzedawca w ciągu podanego powyżej czasu nie ustosunkuje się do roszczenia Klienta uznaje się, że zostało ono zaakceptowane.
- Uznana reklamacja, w miarę możliwości będzie realizowana na miejscu u Klienta, bądź Konsumenta, natomiast w sytuacji gdy realizacja będzie wymagała zabrania uszkodzonego elementu do naprawy w warunkach fabrycznych, Klient/Konsument powinien wydać element przedstawicielowi Serwisu Producenta. Wybór sposobu usunięcia wady oraz miejsca realizacji naprawy dokonuje Sprzedawca.
- Jeżeli naprawiony element zostanie zwrócony poprzez firmę transportową, Klient powinien przed odbiorem sprawdzić przesyłkę czy nie posiada jakichkolwiek uszkodzeń. W razie stwierdzenia uchybień prosimy o sporządzenie protokołu reklamacyjnego w obecności Dostawcy.
- Jeżeli Sprzedawca stwierdzi, że naprawa towaru lub wymiana na nowy nie jest możliwa lub wymaga nadmiernych kosztów, nastąpi anulacja transakcji.
VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) Klient/Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem Producenta ma prawo do odstąpienia od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, za wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy Sprzedawcy wskazanych w punkcie VIII.5 oraz punkcie VIII.7.
- Klient/Konsument może odstąpić od umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy (wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta). Oświadczenie należy wysłać przed upływem terminu:
- pocztą na adres korespondencyjny: ul. Wrocławska 67, 63-600 Kępno, lub
- pocztą elektroniczną na adres: biuro@mebas.pl .
- W przypadku odstąpienia od umowy na powyższych zasadach Sprzedawca nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy, z zastrzeżeniem punktu VIII.4 oraz VIII.5.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy sposób oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych dodatkowych kosztów.
- Towar powinien zostać zwrócony nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien zostać bezpiecznie zapakowany i oznaczony w widocznym miejscu napisem „ZWROT”.
- Bezpośrednie koszty zwrotu ponosi Klient, Sprzedający nie oferuje usługi transportowej.
- Zwrot środków Klientowi nastąpi w taki sam sposób jakiego użył w przypadku zapłaty za zamówienie, chyba, że Klient wrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który nie będzie wymagał poniesienia przez niego dodatkowych kosztów.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi/Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności do umów:
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. meble z wybranym przez Zamawiającego materiałem i kolorem obicia, kolorem tapicerki, materac na specjalny wymiar, itp.),
- w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Towaru z oferty „OUTLET” nie można zwrócić.
IX. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sklep Internetowy administruje Sprzedawca. Wszelkie prawa do Sklepu, jego domeny internetowej, nazwy, szaty graficznej, zamieszczanych zdjęć oraz wszelkich innych materiałów znajdujących się na Sklepie stanowią własność Sprzedawcy, a Klient może z nich korzystać tylko w sposób zgodny z Regulaminem oraz zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Za pośrednictwem Sklepu świadczone są usługi elektroniczne umożliwiające przeglądanie zawartości Sklepu oraz składania zamówień na umieszczone tam Towary.
- Umowa o zawarcie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą:
- dokonania rejestracji w Sklepie i zaakceptowaniu Regulaminu przez Kupującego – dla Kupujących zarejestrowanych w Sklepie,
- z chwilą rozpoczęcia korzystania ze Sklepu przez Kupującego – dla Kupujących niezarejestrowanych w Sklepie.
- Rejestracja w Sklepie i utworzenie Konta umożliwia Klientowi dostęp do niektórych funkcji niedostępnych dla niezarejestrowanych Klientów, m.in. historii zakupów, adresu dostawy itp.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieokreślony. Klient ma prawo rozwiązać umowę bez podania przyczyny, ze skutkiem natychmiastowym. W tym celu Klient powinien wysłać poprzez pocztę elektroniczną na adres: biuro@mebas.pl wiadomości o usunięcie konta.
- Rozwiązanie przez Klienta umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną nie ma wpływu na ważność umowy kupna Towarów za pośrednictwem Sklepu.
- Sprzedawca informuje, że niedopuszczalne jest zamieszczanie przez Klientów za pośrednictwem Sklepu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich. Podejmowanie przez Klientów czynności, które mogłyby destabilizować, zakłócać działanie Sklepu, utrudniać dostęp do Sklepu Sprzedawcy lub innym Klientom.
- W przypadku naruszenia przez Klienta przepisów prawa, postanowień niniejszego Regulaminu lub zasad Polityki Prywatności, a także w przypadku postępowania przez Klienta w sposób utrudniający pracę Sklepu lub będącym uciążliwym dla innych Klientów, Sprzedawca ma prawo pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu, jak i ograniczyć mu dostęp do niektórych funkcji Sklepu.
- Sprzedawca informuje, że Sklep wykorzystuje pliki cookie’s w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze Sklepu przez Klientów, a tym samym, aby umożliwić zapamiętanie danych logowania, utrzymywać rozpoczęte sesje, a także w celu tworzenia statystyk oglądalności materiałów zamieszczonych w Sklepie.
- Wszelkie reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną oraz funkcjonowania Sklepu, a także zgłoszenia dotyczące naruszeń Regulaminu należy zgłaszać na adres poczty elektronicznej: biuro@mebas.pl lub listownie na adres: MEBAS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., ul. Wrocławska 67, 63-600 Wrocław.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni, a odpowiedzi zostaną przesłane na adres wskazany przez Zgłaszającego. Jeżeli dane dotyczące reklamacji nie będą kompletne, Sprzedawca zwróci się do Klienta o uzupełnienie informacji danej reklamacji we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca w miarę możliwości zapewnia ochronę przesyłanych treści cyfrowych i danych poprzez stosowanie środków technicznych i specjalnego oprogramowania w celu ich zabezpieczenia przed ich pozyskaniem przez osoby nieupoważnione (np. szyfrowanie SSL, oprogramowanie antywirusowe, hasła dostępu). Jednakże Sprzedawca informuje, że korzystanie z sieci internetowej i usług świadczonych drogą elektroniczną niesie zagrożenie przedostania się do systemu i urządzenia Klienta szkodliwego oprogramowania lub nieupoważnionego dostępu do danych Klienta przez osoby trzecie. Klient jest zobowiązany chronić swoje dane (login i hasło dostępu) do konta w Sklepie oraz nie udostępniać ich osobom postronnym oraz stosować odpowiednie zabezpieczenie systemowe (np. oprogramowanie antywirusowe) w celu zminimalizowania zagrożeń związany pozyskaniem danych przez osoby nieupoważnione.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w działaniu Sklepu spowodowane działaniem siły wyższej, awarii łączy lub sprzętu nie będącego własnością Sprzedawcy, a także wywołane niedozwoloną ingerencją Klientów.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czasowy brak możliwości korzystania przez Klienta ze Sklepu spowodowany prowadzonymi pracami konserwacyjnymi, wprowadzaniem ulepszeń lub zmian na stronie Sklepu. Sprzedawca w miarę możliwości będzie informował o planowanych przerwach technicznych i czasie ich trwania poprzez odpowiednie komunikaty.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami lub Konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Sprzedawcą i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania Pozwanego) albo inny dogodniejszy dla Klienta/Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.